Der Spiegel – A Vörös-tengeren kialakult feszültség a német iparra is kihat: nem érkeznek meg időben az alapanyagok a gyárak számára. Sok vállalat készletszintje csökken.
A Német Kereskedelmi és Iparkamara (DIHK) az ellátási láncok szűk keresztmetszeteire figyelmeztet a Vörös-tengeren a hajózást ért támadások miatt.
„Az európai-ázsiai kereskedelem nagy része a Vörös-tengeren és a Szuezi-csatornán keresztül folyik, így a német ipar számára fontos alapanyagok nem érkeznek meg időben”
– mondta Volker Treier, a DIHK külkereskedelmi vezetője a Reuters hírügynökségnek. A hosszabb szállítási időnek és a növekvő szállítási költségeknek a magasabb fuvardíjak, valamint a biztosítási költségek növekedése formájában már következményei lennének.
„A raktárak üresen tátonganak, a német cégeknél egyre jobban észrevehető a termelésben keletkezett zavarok”
– mondta Treier.
Valószínűleg a kikötőkben is nehezednek a folyamatok, mert a hajók a tervezettnél később érkeznek, és az exportra szánt konténerek szállításra várnak. A nagy ipari nemzetek (G7) legnyitottabb gazdaságaként Németország különösen függ a működő ellátási láncoktól.
- A spanyol kormány megvétózta a Talgo felvásárlását
- Nemzetgazdasági Minisztérium – nem mi vagyunk a legszegényebbek
- Megkérdeztük az illetékeseket
- Csökkenő tendenciát mutat az építőipar
- Bajban a német ipar